Addenda

Addenda® is een A-merk voor potplanten, opgericht door een kwekersvereniging. Als één van de eerste kwekersverenigingen in Nederland beschikken zij over een breed assortiment met prachtige campanula en hebe planten. Waarbij duurzaamheid hoog in het vandel staat. Addenda is als kwekers-collectief heel vooruitstrevend als het gaat om milieuvriendelijk telen. Zij maken zoveel mogelijk gebruik van natuurlijke bestrijders bij het telen van campanula en hebe en gebruiken geen neonicotinoids.

Hebe POS campagne

2020 | Addenda vroeg aan Mangoa om mee te denken voor een actie tijdens het Hebe-seizoen. In die tijd gebruikte Addenda alleen fotografische beelden om hun verhaal te vertellen. Mangoa bedacht en ontwikkelde een hele eigen illustratie stijl speciaal voor de Vlinder campagne. Een illustratie stijl die opvallend is op de winkelvloer en ook het vrolijke gevoel van een tuin vol vlinders en bloemen uitstraalt. Het complete complete POS pakket voor de tuincentra werd ontworpen. 

De kwekers van Addenda maken zoveel mogelijk gebruik van natuurlijke bestrijders bij het telen van campanula en hebe en gebruiken geen neonicotinoids. En promoot de biodiversiteit, de illustratie geeft deze visie weer. Daar wordt iedereen toch Be(e) Happy van!

De campagne en illustratie stijl sloegen zo goed aan dat deze stijl daarna doorgevoerd is op veel meer campagne's en communicatie uitingen.

PROJECTDETAILS

Gecreërd door Mangoa  |  Idee en uitvoering illustratie stijl, P.O.S. materialen en beursstand-concept.

Marketing | Ewoud Meewissen & Ellen Damen

Beursstand | Maakmeester

Addenda, Maori branding

2019 | Voor dit mooie product maakte Mangoa het ontwerp, hoe leuk als dat ook nog beloont wordt. De labels voor Maori® hebben de 'Show your Colours Award IPM 2019' gewonnen. De jury was unaniem in haar oordeel over de inzending: "mooi en duidelijk label met goede informatie voor de consument, een trendy plant en de volledige communicatie rondom het product.

De Maori® is een trendy en unieke plant, welke perfect past in een industriële, minimalistische stijl. Door het bescheiden groen, brengt de plant veel sfeer aan de ruimte en geeft zij vertaling aan natuur. Mangoa maakte i.s.m. TrendLogic, het ontwerp van het logo, de patronen, het label en andere communicatie-uitingen zoals flyers en informatievellen.

Addenda, Be(e) Happy POS pakket

2017 | Addenda is vooruitstrevend als het gaat om milieuvriendelijk telen. Mangoa maakte de vormgeving van het bijen-icoontje. Dit beeldmerk maakt visueel dat Addenda zoveel mogelijk gebruik maakt van natuurlijke bestrijders voor het bestrijden van eventuele ziekten en plagen bij de teelt van campanula en hebe. Daar wordt iedereen toch Be(e) Happy van!