Opti-flor is één van de meest toonaangevende orchideeënkwekerijen. De kwekersgeschiedenis van de familie Hendriks gaat bijna 100 jaar terug in de tijd. Het familiebedrijf, dat in 1928 is opgericht, kent een lange traditie van het kweken van kwaliteitsproducten. Al die jaren legt de familie de lat onverminderd hoog. Ze staat voor uitzonderlijke kwaliteit en gelooft in totaalconcepten waar alles tot in de details klopt, kant-en-klare plantconcepten en de ambitie om bij de beste bloemisten van Europa in de etalage te staan. Samen met het creatieve team ontwikkelde Mangoa diverse productlijnen en bijpassende verpakkingen.
ON THE ROAD de vernieuwde vrachtwagens en auto's van Opti-flor. Ook het wagenpark is helemaal in lijn met de nieuwe huisstijl. Aan de ene zijde van de wagen het corporate beeld op de andere zijde wordt steeds één van de prachtige phalaenopsis collecties belicht. Design by Mangoa.
Het grote assortiment phalaenopsis van Opti-flor is onderverdeeld in verschillende collecties.
Mangoa maakte de visuals voor iedere collectie, in de herkenbare zachte geometrische vormen uit de nieuwe huisstijl.
Van concept tot ontwerp tot realisatie, de complete uitvoering van het Brandbook mocht ik voor Opti-flor verzorgen. Wat een mooie opdracht!! De zachte geometrie die zo herkenbaar is voor de nieuwe stijl van Opti-flor komt overal terug in het boek. De frisse uitstraling, de gelaagdheid van vormen en daarnaast heeft ieder concept zijn eigen pagina, die de mooie details van elk product goed naar voren laat komen. De prachtige foto's zijn gemaakt door Maakmeester.
Opti-flor levert de meest exclusieve en kwalitatieve phaleanopsis. Wat een eer om de complete huisstijl te mogen ontwerpen voor dit vijfsterren-bedrijf. Ik ontwikkelde de complete uitstraling, van concept, design tot realisatie van de eerste uitingen. Van het ontwerp van het brandbook tot het opstellen van de huisstijl kaders in het huisstijlhandbook. Van vrachtwagen belettering, busjes, briefpapier tot het ontwerp van de vlaggen.
En wat een fijne samenwerking met de marketing-afdeling. Een duidelijke visie, zo heerlijk om voor een bedrijf te mogen werken die de kwaliteit-eisen zo hoog heeft liggen. Nadat het ontwerp helemaal ontwikkeld was en we het design helemaal bepaald hadden, sloten derden erbij aan voor de implementatie. Om tot dit prachtige resultaat te komen...
Een noviteit op biergebied: Orchid Beer, een nieuwe bierspecialiteit van Opti-flor. Gebrouwen met een extract van één van Opti-flor's smaakvol geurende orchideeën heeft dit blonde biertje een heel bloemig karakter. Aan Mangoa de vraag om de geschenkverpakking vorm te geven.
In opdracht van Opti-flor mocht ik alle CONCEPTEN ontwerpen. Van de ontwikkeling van het conceptlogo tot het ontwerp van het productlabel en de bijbehorende verpakking. Met ieder van de 22 concept-uitstralingen wordt de uniekheid van het product geaccentueerd. I.s.m. TrendLogic
Ontwerp van het logo voor deze waterval aan bloemen.
Als een krachtige fontein schieten Fontano's takken de lucht in. Op het hoogste punt ontvouwen de knoppen zich tot prachtige bloemen die als een waterval omlaag stromen. Fontano's ongewone vorm maakt het een echt meesterwerk.
Singolo Hello, de éénbloemige orchidee met op maat gemaakt design. Deze schitterende orchidee heeft één grote, indrukwekkende bloem met daarop een speciaal design. Mangoa maakte diverse ontwerpen voor bijzondere momenten. Momenten waar een speciaal cadeau bij hoort.
Ontwerp van het logo voor een boeket met drie maanden bloemenpracht.
De Bellissimo combineert de schoonheid van de orchidee met het weelderige karakter van een exclusief boeket bloemen. Deze mooie, Italiaanse schoonheid met meer dan honderd kleine bloemen maken van de Bellissimo het ideale geschenk.
De Artisto is de perfecte symbiose van sierlijkheid en speelsheid. De bloemrijke takken hangen als het ware los over de pot. Die speelsheid heeft Mangoa i.s.m. het creatieve team van Opti-flor vertaald naar een speels logo en label.
Voor de mini-phaleanopsissen met speciale Aquo pot (watergeefsysteem pot) ontwikkelde we het logo en de verpakkingslijn. Door de transparante verpakking zijn het potje en de plant goed zichtbaar. Met deze verpakking is het geheel meteen retail-ready.
Moeite met kiezen tussen een orchidee en een boeket bloemen? De Boquetto is een schitterend plantboeket met vele tientallen pastelkleurige kleine bloemen. Mangoa verzorgde samen met het creatieve team het ontwerp van het woordmerk en de verpakkingslijn.